Rock my world into the sunlight



Eftersom Kira vilade igår tänker jag skippa skotercrossen och fara och rida henne senare, de enda jag minns av tidigare år är att det bara är jävligt kallt, blött och långdraget. Underlaget på ridbanan är rätt kasst nu då det håller på att tina och så har det fryst knölig så går på sin höjd att trava lugnt på en volt. Tror infarten till stallet får bli vår träningsplats idag då det är perfekt underlag där nu då det är sand och går både att trava och galoppera där. Inget konstigt alls på Kira, galoppera hem upp till stallet efter infarten med ryttare på ryggen - det har vi gjort i flera år. Och jag har sådan koll på henne att jag kan hålla reda på henne de gånger vi inte ska galoppera upp för den. Hade tänkt åka till Luleå med henne den 14:e för att mäta henne på ATG men efter en hel dels disskuterande med mamma fram och tillbaks kom vi överens om att inte åka och mäta henne då bara avgiften var 450:- + 450:- i klinikavgift + en okändsumma till mätningsmännen, + resa fram och tillbaks. Vilket skulle resulterat i dryga tusen spänn och tänk är hon typ 150cm, då har jag betalat det i onödan. Så ska det tävlas, då får hon tävlas som storhäst. Tacka vet jag att hon inte är som en ponny i kroppen och inte alls har det typiska ponnysteget. Mer storhäst i ponnyformat. Under lovet ska jag nog iväg med M & T också och rida/hoppa lite på bortaplan, kan vara nyttigt för både mig och Kira.

Kommentarer
Anonym säger:

blogving byte?

min blogg är

http://mosansliv.blogg.se/

2012-04-05 | 15:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback