Winners never quit, cos´ quitters never win

 

"Hur gör du för att hitta motivationen att fara ut och träna till och med när det är slaskigt och blött?! Skulle verkligen behöva kunna tänka på ditt sätt, blir alldeles för lat sådana dagar och stannar hemma i soffan och tänker att jag gör det imorgon istället. Snälla, tala om hur du tänker - du är inspirerande!" - Karin.

 

Förut, för en månad sen hade jag förmodligen tänkt på samma sätt själv. Att jag gör det imorgon istället, att jag föredrar soffan framför slasket. Men när jag väl bestämt mig för något så gör jag det. Jag kan bli otroligt, otroligt envis och i sådana här situationer är det fruktansvärt positivt att kunna bli det, att inte lägga av för att vädret är dåligt. Du kommer alltid hitta anledningar och ursäkter för att inte "kunna" träna för dagen om du har den inställningen, och då kan du ju bara drömma vidare om resultaten du vill uppnå, du kommer aldrig nå dom på det sättet. Att bryta en inlärd ovana är svårt, men det går - om du verkligen går in för det och inte ger upp så fort det känns jobbigt.

 

För att jag ska hitta motiovation dagar det är äckligt väder och jag helst skulle dra täcket över huvudet brukar jag bläddra runt på we♥it för att hitta inspirerande bilder. Brukar söka på "work out quotes" eller liknande. Men har du redan en inställning till att det inte kommer vara lönande, du kommer inte se resultat etc etc. så spelar det ingen roll hur många quotes du läser för du kommer ändå ge de negativa tankarna större utrymme än de positiva i slutändan, det är ett mönster du måste bryta. Och det är dags att börja nu, inte imorgon, för imorgon kommer du säga samma sak som idag och tillslut kommer du bara slösat bort tid.

 

När du väl knytit på dig skorna (som de flesta knyter fel, haha är nog bara min syster som förstår vad jag menar nu. Lovar att jag ska visa er också.) Så sätter du på dig ett headset och har en riktigt grym playlist att lyssna på under springturen (om du nu tänkt springa). En fördel är väl om du har spotify premium så du kan lyssna offline på dina playlist på mobilen, det har i alla fall jag. Och ville nu någon veta vad jag brukar lyssna på när jag är ute så brukar jag lyssna på Spring 12'. Sen är det väl ytterligare en fördel om du är som mig som automatiskt tänker "seriöst? Try me!" eller "get fit or die trying." när det blir som jobbigast. När man väl kommit över det där "ska jag lägga av? det här är så jobbigt det bara kan bli!" så brukar det flyta på rätt bra. Du har bevisat för dig själv att de positiva tankarna är större än de negativa, och jag lovar att du kommer känna dig stolt om du inte gav upp. När du väl kommit hem igen kommer du vara stolt att du faktiskt knöt på dig skorna och gick ut istället för att suttit i soffan. För även om det inte syns samma dag, så gav det resultat, bara du fortsätter på samma sätt i fortsättningen och inte ger upp. Being weak is a choice, so is being strong.

 

 








Kommentarer
alva säger:

Tyckte du skrev jättebra hela vägen ner till det sista citatet med fetstil, blev lite ledsen då... att vara sjuk och svag är inget man frivilligt väljer. Jag skulle gärna vara ute och springa varje dag och träna, gå på gym och allt möjligt, men med en kronisk sjukdom så går det vissa dagar inte ens att gå. Menar inget taskigt men vill bara inte att folk ska se så, men jag vet att man inte tänker på det såklart när man skriver. Det var jättebra skrivet, ville bara säga det... inget personligt mot dig, absolut inte!!



Sv: Tack... är väl så antar jag, jag visste det egentligen. Jag vill bara veta. Hoppas jag slipper lämna tillbaka honom bara!! I en vecka nu ska jag fortsätta med honom iallafall så kommer hon ner och kollar på honom efteråt. Jag hoppas bara av hela mitt hjärta att jag är glad efter det oxå.. känns jobbigt fram tills dess :(

2012-04-14 | 20:08:31
Bloggadress: http://alvadrommar.wordpress.com/
alva säger:

Sv: Jag förstod absolut det! Det var bara en sak jag ville "påpeka".. inget taskigt allt, det är bara så lätt att feltolka text. Tycker du verkar som en person som bryr dig och verkar ha ett stort hjärta (poetiskt av mig, jag vet haha).

2012-04-14 | 20:15:14
Bloggadress: http://alvadrommar.wordpress.com/
Marina säger:

Hur många läsare har du per dag ?

Bloglovin byte ?



Fin blogg !

2012-04-16 | 18:09:10
Bloggadress: http://sweetmesweet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback