Finaste utebanan/ridhus jag ridit i - Södra Sverige.



Kom på en sak när jag skulle kolla vad en ridklubb i Södra Sverige heter där jag provridit en ponny -09. Ponnyn hette Enterprize och var en d-ponny, en skimmel. Hur som haver, det jag började fundera på - vart är den finaste anläggningen jag ridit en ponny/häst på under alla år. Utomhus och i ridhus.

Utomhus: Köping RK har garanterat den finaste uteridbanan jag ridit på, bara miljön och hur det såg ut på anläggningen. Dom hade ett ridhus, en stor utomhusbana på gräs, en stor ridbana. Hade kunnat ge mycket för att ha det på hemmaplan, alltså gräsbanan och miljön. Så fint!

Inomhus: Det finaste ridhuset jag ridit i kan nog vara ett i Bensbyn (kommer inte ihåg vad stallet heter) där vi prövred Lady. Det var riktigt, riktigt fint! Men det största ridhus jag ridit i är utan tvekan Gävle ryttarsällskaps ridhus, det är helt enormt! Och jag menar verkligen enormt.

Skulle vara kul att veta vart ni som läsare tycker har vart den finaste uteridbanan och ridhus ni ridit på/i och gärna berätta varför ni tycker det. :)


Kommentarer
STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan säger:

Hej! Nu har jag en ny bloggtävling på bloggen där du kan vinna ett 4-pack transportskydd i valfri storlek från Amigo/Horseware. Passa på att tävla medans chansen finns! Klicka på länken för att komma direkt till tävlingsinlägget: http://stockholmsjenna.se/?p=5419

2012-01-26 | 22:17:11
Bloggadress: http://stockholmsjenna.se
warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012 säger:

Sv; Haha det är precis så jag också känner med de rosa. Men samtidigt är de liiite söta också. :))

2012-01-28 | 12:43:24
Bloggadress: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback