hold my hand just in case, and we won't fade into darkness

Måste bara säga en grej som är rätt cool, iaf för mitt blodsocker (diabetes).
När jag städar går 8/10 gånger blodsockret ner rätt rejält. Kände nyss hur händerna började skaka och när jag kollade vad jag hade i socker så var jag tvungen att käka för att kunna fortsätta städa. 2 druvsocker brukar vara rätt effektivt, nu kanske det bara är diabetiker som läser min blogg som drar nytta av de här men hur vet man egentligen hur många druvsocker man behöver äta? Frågade min diabetesläkare en gång när jag var i Sunderbyn och hon sa att man skulle äta 1 per 20kg/kroppsvikt. Så säg att du ex. väger 40kg, käka två. Dricker man vatten samtidigt går energin ut fortare i kroppen eftersom druvsockret löses upp med vatten. Nu borde jag snart ha ork att fortsätta, väldigt enkelt även om man blir låg att man bara behöver äta något så blir det bra igen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback