with greater power comes greater responsibility



Kom att tänka på en sak när jag satt och läste igenom lite kommentarer som droppat in, rättare sagt tänkte jag på hur dom är skrivna och i vilket syfte och vad personen som kommenterat egentligen vill få fram.

-

Kan ta några exempel, tävlingen jag håller i där ni kan tävla om en av marknadens nyaste utbud av ridhjälm. För att ha större vinstchans skulle man skriva en motivering. Vissa är verkligen hel grymma på att motivera sig bra och ge en trolig grund till sin motivering, medans vissa har lite mer udda argument till varför dom borde vinna den. No offence, men kan man skriva en motivering med en vettig och bra grund väger det ju upp hela kommentaren.

-

Sen finns det väl mer eller mindre alltid någon där ute som läser ens blogg för att dom stör sig på den, men har man lite större blogg med tre siffrig statistik skulle jag bli förvånad om det inte existerade en enda läsare som mer eller mindre alltid stör sig på det jag skriver, däremot utan vettigt baserad grund till det.

"Love your haters,
because they are your
biggest fans.
They keep on wasting time
just to watch your every wrong move."

-

Elaka kommentarer får man lära sig att ta om man vill ha en större blogg, annars kan man lika gärna lägga ner hela bloggrejen. Men att jag skulle tänka "åh nej, shit. Den personen gillade inte ditten och datten med mig. De måste jag ändra på." Knappast - skriver jag något som jag vet att några procent av mina läsare kommer störa sig på tjänar jag in på det hur som helst. Provokation? Nej, skulle snarare kalla det PR-trick.

-

Jag kan stå för det jag skriver på min blogg, jag behöver inte provocera för att ha hög statistik. Jag vill hålla det proffsig, snällt och ärligt på min blogg. Hur ballt är det egentligen inte, blonda Josefin, 17 år blir sponsrad av diverse olika företag för att kunna få bloggen att växa ännu mer, jag blir mailad om samarbeten från företag som vill se min blogg klättra på listorna och bli större. Hur ballt är det inte?

-

Många av Er är riktigt gulliga läsare, det trillar tätt in fina kommentarer som faktiskt får mig att dra på läpparna. Är kommentaren extra välskriven eller söt brukar jag klicka in på din blogg för att kolla hur den se ut, kommentera något och jag vet själv hur fränt det är när någon som har en större blogg kommenterar på ens egen. Jag har fått kommentarer av bloggare med flera tusen läsare, bla. Linn Olsson och Nellie Berntsson. Helt spontant sådär, fräckt!

-

Jag har hittat, och kan hålla en bra bloggbalans och det har gett mig så balla erbjudanden som ni inte ens vet om. Vissa av er får grön tunga av avundsjuka, men de flesta av er kan glädjas för min skull och visa det genom en söt kommentar. Det är sådana gånger man verkligen inser hur kul det är att äga en blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback