Hjälmbekymmer och AL-pass

 
Jag beställde en John Whitaker hjälm i Måndags. Sen på kvällen fick jag ett mail från sidan jag beställde om att den var slut i lager eftersom jag vill ha en i färgen navy, och absolut inte svartm jag vägrar rida med en svart JW hjälm, haha. Jaha tänkte jag, då kanske det tar ett litet tag extra innan den anländer till mig, så mailade och fråga ungefär hur lång leveranstid det var. "Jaa, jag kan tyvärr inte säga när hjälmen kommer nå dig. Den kan beställas från oss först om 2 veckor och sedan är det leveranstid från England..". Kan man då, ursäkta uttrycket, för helvete inte redan på beställningssidan visa om varan finns i lager eller ej, det har ju de flesta hemsidor. Så blev så less så svarade att jag inte ville ha min besällning något mer. Tänker inte vänta minst 4 veckor på att få hem min hjälm, no way. Beställer den den 25:e från typ Charlies häst och hund då jag fått Juni månads lön. Kommer ändå få den fortfare om jag väntar tills 25:e och beställer den då, än vad jag skulle gjort om jag hade väntar på den som ska beställas från england-levereras till Sverige-skickas till mig. Dom där Charlew owen ayr8 leather look hjälmarna är också snuskigt snygga...
 
Jobbar förresten ett AL-pass idag, 07.45-16.00. Sen ska jag hem och äta och fara till stallet och rida min fina ponny, kanske skuttar över lite hinder idag, beror lite på vädret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback