I go around a time or two

 
Att leta storhästar av intresse skulle kunna klassas som en sport i sig. Jag har hästnamn, meriter, storlekar, åldrar och orter där hästarna står uppstallade snurrandes i huvudet. Jag kan nog ta hem titéln som en av hästnet's just nu, bästa besökare. Det är mycket som ska matchas för att jag ska se en häst som intressant, så pass intressant att jag kan tänka mig att åka hundra mil Söder ut för att provrida. Ja, visserligen är jag egentligen inte de minsta brydd om tidigare meriter, det är plus i kanten. Utbildningsnivå växlar från dag till dag. Ena dagen vill jag ha en som går medelsvår, andra dagen vill jag ha en 4-åring som endast är grundutbildad. Åler? Tja, allt mellan 4-16 beroende på utbildning etc. Like I said, hästletande är som en sport i sig.
 
De flesta fina storhästar jag hittar står i Skåne, av någon underlig anledning, haha. Men jag är inte så sugen på en Skåne häst av diverse anledningar. Bla. Folk söder ut är inte lika ärliga i att sälja sina hästar som folk upp ifrån landet är. Mamma har några kontakter Söder ut, i Stockholms trakterna så kan hända att jag beger mig dit och prövar hästar om det finns nå intressant. Egentligen skulle jag vilja ha en kopia av Kira, bara några år yngre och 20cm större. Fast vad vet jag, det kanske existerar det med?
 
Det är mycket som ska matcha rent logiskt för att jag ska hitta rätt häst. Eftersom jag är 174cm lång behöver hästen vara rätt stor, vilket i sig kan resultera att den blir tung att rida. Där har ni en anledning till varför jag tränar iprincip varje dag, musklerna behövs för att jag ska kunna vänja om mig från ponny till storhäst så lätt som möjligt. När jag var mindre och hade ridit C-ponny och övergick till D-ponny kunde jag inte sitta ner på Kira när hon travade för att hon hade så stort steg och jag inte hade nog med magmuskler för att orka sitta emot. Det var ett hopp på 10cm mellan Quda och Kira. Nu kommer det förmodligen handla om ett hopp upp i storleken på 20cm. Så ja, det underlättar med vältränade muskler på rätt ställe. No doubt.
 
Kan inte riktigt förstå att jag på Fredag har haft Kira i 5 år, det är jäkligt länge. Kanske inte är så konstigt att jag inte tycker det är sådär jätte kul att sälja henne? Men, ska bli jäkligt kul att ev. skaffa storhäst och se hur långt vi tillsammans kan gå. Jag menar, en häst som går medelsvår idag skulle ju vara rätt ballt att äga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback