Planering av ridpass

 
I eftermiddag står ett markarbetespass på schemat för den lilla vita. Tänkte lägga ut en lång bomserie där varannan cavaletti är upphöjd som ska ridas i trav. Tänkte lägga ut åteminstone 13 bommar efter en långsida, och på den andra långsidan växla olika lydnasövningar så jag får henne fokuserad på mig och är med på mina hjälper och lyssnar bra. Har öven hört att upphöjda cavaletti på ca. 40cm och uppåt ska vara bra för att bygga upp muskler, men tvivlar på att min dam skulle ha tålamod att idas skritta över dom utan att peta ner dom. Hoppa studds skulle vi också behöva göra någon dag. Även om jag inte är ett fan av att hoppa studds, men det är bra muskelbyggande.
 
-Tidinställt-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback