She believed she could, so she did

Började morgonen 06.15 (!) med att käka frukost innan jag sen var i stallet 06.55. Alltså förstå hur morgonpigg jag blivit, känns grymt! Var jätte fint väder ute, soligt och varmt, så red ett dressyrpass med Kira ute på ridbanan. Volt arb, tempoväxlingar och galoppjobb stod på dagens schema. Både hon jag var på bra humör och kom överens riktigt bra, vilket resulterade i ett väldigt bra dressyrpass. Fick till en riktigt frän galopp när jag kom på hur jag skulle rida henne, hade velat stå på backen och se hur det såg ut, för benen kan inte ha lyfts måttligt högt upp på henne. Känns grymt att ha en så pass stor utebana som vi har nu, speciellt med tanke på att hon har så stor galopp och när hon ökade på våran förra så kändes det som att den svängde direkt, haha. Nä men, jag är riktigt nöjd! :)
 
Jobbar ett D2 pass idag, 13.15-20.00. Som uppmuntring fick jag ett mail om att min JW hjälm är skickad, så förhoppningsvis kan jag hämta ut den på Onsdag direkt efter jag slutat jobbet. Rätt lugn jobbvecka, ledig fre-lör-sön och har inte så jobbiga pass heller under veckan, för den delen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback