what we have is magical

 
Började dagen med att bokstavligt talat hoppa upp ur sängen 07.10 när klockan ringde, borde bli så morgonpigg varje morgon.. Nåja, käkade frukost och drog till stallet. Släppte ut Kira i hagen och mockade sen ur hennes box, packade bilen full med saker och begav mig mot Kiras nya hem. Där har jag och mamma packat upp saker, vilket vi iofs gjorde iprincip hela dagen igår också.
 
Sen runt 14.30 fick Kira på sig transportskydden och pussa Hubbe farväl. Åh, är världens mes, tycker så synd om Hubbe som står kvar i förra stallet utan sin lilla Kira. Lastningen var det inget minsta problem med, hon gick rakt på, cool lugn. Tackar min skjuts Jens och Birgitta oerhört mycket som var snäll och skjutsade mig och Kira till KRF. Att lasta ur var inget problem det heller, hon är så oerhört cool min ponny!
 
Har hunnit med en premiär ridtur i ridhuset, kalaskul med speglar och nytt underlag tyckte Kira som var tokpigg. Sen på slutet blev hon riktigt avslappnad och fin. Var bara när jag ledde henne till och från ridhuset hon såg ut som ett tok och växte 15cm på höjden. ;)
 
Hon verkar då trivas bra i sin box, den har ju till och med fönster så hon kan se ut, vilket hennes förra inte hade. Sen tyckte min matkräsna ponny att dom hade gott hö också, för hon är en väldigt, väldigt kräsen dam när det kommer till vad man ska äta och inte äta. Känns bra det här, så länge Kira trivs så är det OK :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback