12.06.07 - Dagens dressyrpass



Här är vi inte bangen, sådär såg himlen ut när jag for till stallet. När jag kom fram flyttade jag över Hubbe och Kira till gräshagen så dom skulle få gå några timmar (Kira gick 1 timme) där. Sen fixade jag klart Kiras alla stallsysslor innan jag hämtade in henne i spöregn, tack och lov hade hon täcke på sig ute. Gjorde klart hon för en ridtur och just då jag var klar öste regnet ner så kände mig inte sådär jätte sugen för stunden, men hade turen på min sida för det gav med sig efter 5 min och jag klarade hela ridpasset utan regn! Helt otroligt!

Mycket volt arb, skänkelvikningar i skritt och några i trav, några ökningar av traven på diagonalen. Hon var iaf jätte, jätte fin och samarbetsvillig och verkade tycka det var kul att få träna dressyr "på riktigt" då hon gick med spetsade öron hela passet. Kom på hur fin ponny jag faktiskt har, hon är så speciell att rida och så känslig för vikthjälper och gör man minsta fel visar det sig. Lika så om man gör rätt, då märker man det. Speciellt när man gör skänkelvikningar på henne. Jag är jätte nöjd över dressyrpasset, både över min insats och Kiras. Märks att jag haft henne i nästan 5 år, vi är så sammansvetsade och dagar vi båda är på bra humör brukar det visa sig riktigt bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback