12.06.15 - Fullspeckat schema



Idag är det Fredag, skönt! Är ledig i helgen också, ännu härligare! (Eller tja, så länge det är någorlunda bra väder). Jobbar 07.45-12.00 + 16.45-20.00 idag och tiden emellan jag är ledig ska jag ut till stallet och fixa Kiras stallsysslor. Är rätt kasst väder nu, mulet och regnar. Hade tänkt rida henne på dagen men tror jag spar det mot kvällen då det är lovat bättre väder, förhoppningsvis. Ett dressyrpass står på schemat, lösgörande och mycket övergångar. Just ja, red med mina dressyrstövlar för någon dag sen som sitter som om dom skulle vara specialbeställda för mig, vilket de dock inte är. Och vad tror ni inte händer efter jag ridit klart och ska linda av Kiras ben? Jo, dragkedjan på högerstöveln spricker upp flera, flera centimeter och där sitter jag, hjälplöst fast i min dressyrstövel. Tur Maddes mamma och pappa var i stallet, haha. Maddes pappa försökte lirka tillbaks dragkedjan medans Maddes mamma höll ihop stövelskaftet och Madde stor brevid och skrattade. Haha. Den gick dock att få av, men sen dess har jag inte satt foten i stöveln. Rider för tillfället i mina tretorn advance. Snyggt när man rider dressyr.. eller? ;)

Kommentarer
Timmie säger:

Det är hemskt när dragkedjan pajar och man är fast! Man vill ju inte direkt göra sönder stöveln heller! Hemskt hemskt!

Sv: TACK så JÄTTEMYCKET blev jätteglad för din kommentar!
:))

2012-06-15 | 10:17:47
Bloggadress: http://dressyrkillen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback