middle finger up to the sky



Promenerade ner till stan just efter klockan 17.00 för att se balen med lite andra blonda brudar, och lyckligtvis slapp vi regnet som för övrigt öste ner 5 minuter innan jag skulle promenera iväg. Såg dock ingen med någon klänning jag skulle blivit avundsjuk på. Ska jag gå balen någon gång ska jag ha min uppsytt efter min egen bild jag har i huvudet. Den skulle slå alla med hästlängder, fan vad snygg den skulle vara!

Hann bara hem innan mobilen vibrerade och jag drog iväg på missions med min syster. Skämt å sido, vi var bara på ICA och handlade. Nektariner, hallon, smörpopcorn (vanliga är äckliga) och en Looka. Det + en film är vad jag tänker fördriva kvällen med. Är ledig imorgon, skönt.

Kommentarer
Angelica säger:

Du kanske borde börja fundera på varför folk skriver saker som "du saknar verklighetsuppfattning" m. m. Inte är det för att du gör det, för dina stora drömmar är bra och man ska tro på sina drömmar för att ta sig någonstans i livet. Det gillar jag med dig.

Men varför folk skriver sådana elaka kommentarer - som för att trycka ner dig - beror nog på att du verkar vara så himla negativt inställd till alla dina medmänniskor. Ingen är liksom så bra som du, verkar du tycka. Du skulle ha den snyggaste klänningen om du gick balen, (alla andra skulle inte ha en suck mot din klänning) och alla andra är så misslyckade som inte har stora drömmar och allt vad du nu skriver. Och det är inte bara du som har stora drömmar, de flesta har nog det skulle jag tro, så du är inte så ensam på den punkten.

Fortsätt drömma, och se nu till att förverkliga de drömmar du har :)

2012-06-10 | 14:55:54
Josefin Strömberg säger:

Svar till Angelica: Ja, jag må ha stora drömmar men står förvisso med båda fötterna på jorden. MEN, jag avskyr när människor slänger ur sig kommentarer som att "det kommer inte gå" "du saknar verklighetsuppfattning." "man måste gå skola" etc. Det är jäkligt svårt att jämföra sig med mig, eftersom vi kanske inte vill få ut samma sak av livet. Jag vill inte sitta vid skolbänken, det är inte min grej. "If people are trying to bring you down, it only means you're above them."

Som bloggare behöver du kunna ha skinn på näsan. Jah vet precis vart jag ska sätta vissa ord för att det ska provocera endel av mina läsare, det gör jag medvetet. Det om balklänning är en typisk sådan sak, var rätt givet att jag visste att någon skulle ha någon åsikt om det. Just därför skrev jag det.

Vad jag tycker om mina medmänniskor är grundbaserat på hur dom uppför sig mot mig och vad jag får för uppfattning om dom. Vissa är hel grymma, verkligen! Men sen finns det bittra människor som ger en dålig energi. Aight? Jag har aldrig skrivit att någon är misslyckad som person för att dom inte har samma drömmar som mig. Never. Det finns inte en chans att jag skulle säga något sådant. MEN, jag har däremot skrivit att jag tycker drömmar är till för att förverkligas och många inte verkar våga bryta typiska normer för att nå sina drömmar. Det vet jag att jag skrivit. Men det är en helt annan sak än att säga att någon skulle vara misslyckad som person för att dom inte har samma drömmar som mig. Och ja, jag vill inte sitta med en kaffekopp på bordet framför en dator hela livet. Det är inte min dröm. Men fine, är det någon annans dröm så bryr jag mig inte över huvudtaget. Det angår inte mig. Så ja, det beror helt på hur man tolkar det. :)

2012-06-10 | 15:27:16
Bloggadress: http://josefinstromberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback