Never ever, ever, ever say never

Tidigare idag när jag stod och diskade (vuxenpoäng!) så började jag fundera på en sak som inte är helt ovanligt att jag funderar på å andra sidan. Anyway, vad vill jag helst göra till hösten? Jag måste erkänna att om jag lyckligtvis åker till Stockholm till helgen så kommer det väga upp eller tynga ner mina funderingar med om jag vill flytta dit. Jag vill känna hur det känns såhär 7 månader efter jag var dit sist, för då älskade jag det! Det är skumt, men jag kände mig mer hemma i Stockholm bland alla människor, och min syster kunde inte låta bli att pika mig med att jag passade in eftersom jag bar Skullcandy lurar, som en stor del av övrig befolkning gjorde. Haha.
 
Ska jag tänka realistiskt skulle Stockholm ge mig mer än vad Kalix och Luleå egentligen kan, hur jag än vrider och vänder på det. Utbudet är större av allt, det går inte att förneka. En sak som jag ler åt lika mycket varje gång är när jag tänker på hur kräsen jag är när det kommer till killar. För att charma mig ska ditt utseende matcha insidan jäkligt bra, annars är det kört för dig. Folk säger ibland att jag är för kräsen, men jag ser det som att jag är jäkligt säker på vad jag vill ha. Finns nog fler hunkar att hitta i Stockholm än Kalix och Luleå, egentligen. Stockholms utbud är större, av allt, i alla lägen.
 
Jag hatar kyla och snö, jag trängs hellre på en tunnelbana full av folk än åker buss med 10 andra personer, jag har mer än en gång fått höra att jag är mer storstadsbo än "byabo", haha. Och det är sant, när jag tänker efter. Tänk bara hur mycket lättare det hade vart att tacka "ja" till endel modelljobb jag blivit erbjuden. Hallå, bor jag här måste jag ta mig ner till söder själv och sen hem igen. Det blir som plus minus noll i slutändan i inkomstväg på den fronten. Skulle jag bo i Stockholm skulle det vara en helt annan sak.
 
 
Klart jag vet vad jag skulle vilja åstadkomma just nu, jag vill utbilda mig till bartender eller Lic. Personlig tränare. Jag är villig att lägga ut 15.000:- på en bartenderutbildning eller totalt 46.000:- på att bli Lic. PT. Jag diskuterade det med mamma för ett tag sen då jag hjälpte henne att vika tvätt. Och utbildar jag mig till PT är det kört för mig att bo där jag bor idag, det skulle inte löna sig. Bor jag å andra sidan i Stockholm skulle jag kunna vinna på det. Och bara för att man är PT behöver man inte hitta ett ställe att börja jobba på, det skulle vara jäkligt ballt att som 18-19 åring vara Lic. PT och starta eget. Döm mig, det vet jag att endel av er kommer göra. Ni kommer säga att det aldrig går, att jag är för ung och blah blah blah. Jag kommer inte lyssna, okej? Vet man vad man vill, då ska man satsa på att komma dit. I was born from two stars so the moons where I land.
 
 
Nu ger jag upp funderingarna för ett tag och fortsätter se på andra säsongen av Vampire Diaries, ja, jag har blivit beroende. Sen ska jag snöra ihop en kladdkaka. Tack för att jag har grym ämnesomsättning och kan äta vad som helst utan att det syns eller märks viktmässigt. Sen ska jag ringa min syster, och kolla på Sportamore rea jag redan sett på hundra gånger om. Peace!

Kommentarer
Anonym säger:

De är väl inte för att du är för ung de inte kommer hända utan för att du aldrig slutför dina "idéer" och "drömmar".

2012-06-25 | 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback