If karma won't hit you, I will.






Flyttar jag söder ut för ett hästjobb vet jag hur många kommentarer jag kommer få med att jag saknar verklighetsuppfattning, att jag lever i en rosa bubbla, att det aldrig kommer hålla i längden och bla bla bla. Vet inte hur många avundsjuka kommentarer jag fått genom åren, en jävla massa är det då (från en viss person). Så några till kan jag nog ta utan problem. Så varsågod, go ahead!

Jag ser mig själv hellre sitta uppe på hästryggen med ett par tyglar i händerna och utföra svåra dressyrprogram än att sitta på stolen bakom skolbänken med matte B på bordet. Folk får säga vad de vill, tycka vad de vill, det är ändå inte deras åsikt jag kommer gå efter. Det finns alltid folk som kommer ha synpunkter på vad man än gör, i alla lägen. Vad det bevisar är rätt logiskt, mitt liv är uppenbarligen mer intressant än vad deras är.

Flyttar jag söder ut för ett hästjobb har jag otroliga förutsättningar för att bli riktigt, riktigt duktig. Det har jag inte om jag bor kvar här, inte på samma sätt. Inte tävlingsmässigt. Vad mina mål med ridningen är talar jag sällan om, för att slippa prestationsångest och allt vad det hör till. Talar jag inte om det har jag ingen som kommer med åsikter om varför det tar sådan tid etc. Att vara duktig betyder inte att man måste plocka hem blå/gula rosetter var och varannan helg. Många fuskar till sig framgång, och de personerna är jag inte de minsta imponerad av. Jag vet flera som tagit genvägar mot framgång och verkar mer brydd om placeringar och rosetter och att få höra att det är duktiga. När det i själva verket var hästen som hjälpte dom upp på nivån. Köper du en häst som gått SM är det väl rätt logiskt att du tar dig upp i klasserna fortare än en som köpte en outbildad ponny. Men tyvärr, är folk rätt blind för sådant. Det finns så många SM ryttare på ponny i Sverige som inte ens kan rida snyggt. Jag har sett flera livé i vintras, så jag vet mycket väl vad jag pratar om. Jag är inte de minsta imponerad av de ryttarna, inte de som tar genvägar till framgång. De ryttare jag är imponerad av är de som kan stå emot det där och faktiskt lotsa sin orutinerade 45.000:- ponny runt samma bana snyggare än de med 250.000:- ponnyer kan. Det är imponerande! Sen måste jag le och säga att det är skrattretande när ryttare köper tävlingponnyer och tror de kan klättra och placera sig i klasserna bara för att ponnyn gjort det med tidigare ryttare, och så händer raka motsatsen, det går sämre. Lär er att genvägar ofta är senvägar ;)

Nu ska jag kolla storhäst annonser, gå och duscha, se film och sova. Fredag imorgon och jag börjar först 13,15 - 20,00. Tänkte hinna med ett dressyrpass på min fina skimmel på morgonen. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback