Grans naturbruksskola







Såg en bild på facebook imorse från en som går hästhållning på Grans och det första jag tänkte var "vad kul det ser ut!" Kan ju säga, att just nu ångrar jag mig lite att jag inte tackade ja till Grans när jag sökte dit och kom in. I can't lite, kolla bara på bilderna - hur fint är det inte?! Jag blir skolsugen bara av att se bilderna, och när jag var där med mamma och min syster när dom hade öppet hus 2010 minns jag att jag sa "här vill jag gå!" Det roliga är att jag inte visste om jag ville gå hästhållning eller NV, för helt ärligt så är biologi det roligaste ämnet man kan läsa. Minns när det stora, tjocka kuvertet låg i brevlådan och jag sprang hem med det och öppnade det på altanen och läste "Grattis! Du är antagen till Grans naturbruksskola.." Samtidigt, i den andra handen höll jag ett brev där innehållet stod "Grattis! Du är antagen till fysikprogrammet.." Och ska jag vara ärlig, så har faktiskt teknik vart det roligaste jag prövat gå med tanke på att jag bytte till media och nu går estet. Visst, jag får gå skola fler år men känns det inte rätt så blir man bara skoltrött och less och då ids man inte ens försöka nå mer, så är i alla fall jag. Teknik var faktiskt det roligaste jag gått, det var bara den där jävla matten som stod ivägen för mig och det var faktiskt bara därför jag bytte, för jag fattade absolut ingenting. Men i höstas bevisade jag ju rätt bra att jag inte är så dum eftersom min mattebok byttes ut mot den teknikarna och NV:arna har, och jag förstod allt och det var både lätt och kul. Funderar någon som läser min blogg att gå på Grans, så gör det! Jag lovar att ni säkert, som jag annars kommer ångra Er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback