Starships were meant to fly

 

Vi som går estet med bild och fotoinriktning har på de senaste estetlektionerna hållt på med ett projekt som heter Face me II som gick ut på att genom en bild försöka beskriva sig själv så mycket man kan, vilket vart sjukt svårt. Bilderna skulle sedan ställas ut i Sunderbyn under en konstutställning tillsammans med saker estetelever från Luleå och Kiruna gjort. Där har en jury sedan valt ut verk till den vandringsutställning som ska gå runt i länet. Fick ett sms i Fredags av min mentor och estetlärare där det stod "Grattis Josefin! Din bild kom med på vandringsutställningen :)! Det betyder att den ska ut på turne i Norrbotten under ett år!"


Känns ju bra att veta att min bild valts ut av en Jury och sedan ska "turnera", låta folk se den och skapa sig en egen uppfattning om bilden. Att sudda ut bilden, lägga in en text över bilden var för att budskapet i texten skulle komma fram mer. "You know my name, not my story. You know what I've done, not what I've been through."


För visst är det väl så, du som läser min blogg till exempel vet mitt namn, inte min historia. Du vet vad jag gjort, inte allt jag gått igenom. Och kunde jag beskriva mig själv bättre så alla skulle få så lik uppfattning som möjligt? I'm standing in the shadows, close to the dark. Hoping for the best, but expecting the worst. Trust and faith never exist untill I know you good enough, you might hurt me and bring me back to the black, big gap.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback