12.05.12 - the brave do not live forever, but the cautious do not live at all



Började morgonen just innan klockan 08.00 med att kliva upp och äta frukost, innan jag sen for till stallet och fixade åt Kira. När jag kom till hennes box saknas min ponny, så gick och skulle släppa ut Hubbe (Mikkel*) i hagen och efter vi haft lite delade meningar om hur i vida man går ut till hagen (han studdsade upp och ner) så kom jag på hur bekväm Kira är trots hon håller på så hon med ibland (igår var hon en riktig drake när vi skulle gå in) för hon går inte och knuffar på en, det gör Hubbe. Nu kom jag precis hem från stallet och funderar vad jag ska göra idag. Kanske far och rider Kira på dagen en sväng och senare idag, beror lite på, så kanske jag ska och hämta hem min pärla. Jag vill ha körkort nu, men jag hinner helt enkelt inte just nu när jag jobbar och så, så min vespa får kanske vara trotjänare ett tag framöver så jag tar mig till stallet, jobb etc. lättare när mamma jobbar och inte kan skjutsa mig.

Den är knappt körd ens, så den är iprincip i nyskick trots att det är en 07/08:as (vet inte vilket av det) för den var ny när jag fick den. Haha minns i början när jag skulle fälla upp den på stödet att jag var så lätt så jag knappt fick upp den, tog ett bra tag innan jag kom på hur jag skulle göra för att orka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback