Life is a bitch, and so are you



Började måndagmorgonen just innan klockan sju efter att ha ställt snoozen först på 04,00 sen på 06,00 och så på 06,43. Typiskt Josefin. Måste snooza, annars blir jag jätte lätt på jätte dåligt humör på morgonen. I alla fall om det är vardag och inte helg. Har i alla fall jobbat 07,45-16,00 och när jag slutade for jag till stallet och fixade alla stallsysslor åt Kira och tog in henne. Vet inte hur många gånger jag hunnit svära åt vädret idag, det har vart skit, jävla, äckel kallt och blåst nå sinnesjukt, så jag och dörren ut från stallet tog reda på vem som var envisast av oss två när jag skulle ut med skottkärran. Sen när jag skulle hämta in Kira regnade det och det var svinkallt! Trodde jag skulle frysa ihjäl, ändå hade jag en skinnjacka på mig + en dunjacka ovanpå den. Gulligt om inte annat. När jag kom ner till Kiras hage drunknade mina vita skor i flera centimeter djup lera, jag frös så om händerna så jag inte hade någon känsel i dom. Som pricket över i:et skulle jag sen bära ner vatten till hennes hage. På vägen hann jag spilla ut vatten ur en vattenkanna över högra benet så var sådär måttligt blöt, sen fick jag gå i ännu mer lera, skorna blev blöta, mina händer var ännu lite mer som isglassar.. behöver jag ens säga mer? Mitt hår var pissblött och jag var pissed off.

Nu ska jag, med gott samvete gå och poppa popcorn och krypa ner under täcket och se film i några timmar framöver. Harry Potter filmerna blir aldrig dåliga, har säkert sett varenda en minst 5 gånger bara sen i höstas. Frågan är ju bara vilken. I-landsproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback